Vodite uspešen posel v Sloveniji in se v kratkem želite širiti tudi na tuj trg? Vas podzavestno skrbijo marsikateri detajli, med drugim tudi optimizacija spletnih strani?
Naj vas kaj takega ne skrbi pretirano. V kolikor boste za izvajanje optimizacije najeli osebo, ki se na te stvari dodobra spozna, potem bi moralo vse skupaj uspešno delovati tudi v tujini. Optimizacija spletnih strani v tujini se od te v Sloveniji ne razlikuje pretirano, vsaj kar se same izvedbe tiče. Vse skupaj poteka po približno istem kopitu, odstopanja pa se lahko pojavijo predvsem v ceni. Tako kot povsod drugod, se tudi tukaj cena razlikuje od države do države. Dejanskih cen tako pri nas, kot tudi drugod ni mogoče predvidet vnaprej, nekaj pa lahko zagotovo predvidevamo – v primeru zakupa ključne besede, ki ima veliko konkurenco na istem trgu, bo cena zagotovo višja od tistih ključnih besed, kjer je konkurenca občutno manjša. Optimizacija internetne strani je prilagojena prevladujočim iskalnikom na določenih ciljnih trgih. Na različnih trgih se med seboj razlikujejo tržni deleži, razlikuje pa se tudi konkurenca. Kljub temu, da je v Sloveniji in tudi marsikje drugje po svetu prevladujoč iskalnik Google, pa obstajajo tržišča, kjer vodilna mesta zasedajo lokalni iskalniki. Tudi pri nas se poleg Googla uporabljajo ostali, kot na primer: Najdi.si, Yahoo.com, ipd. Glede na rezultate nekatere raziskave o tem kateri iskalniki prevladujejo v določenih državah, pa je zanimivo dejstvo, da je kar nekaj velesil, katerim Google ni tako »zanimiv« kot lokalni iskalnik. Tako na Japonskem prevladuje iskalnik Yahoo! Japan, V Južni Koreji je to Naver, na Kitajskem ljudje v večini zaupajo iskalniku Baidu, na Češkem je najbolj obiskan Seznam.cz, Rusija pa še vedno ostaja zvesta lokalnemu Yandex-u.
Kako se boste tega lotili vi, je stvar vaše odločitve. Vsekakor pa je potrebno pred samim vstopom nanj, trg dobro preučit. Pri tem si osmislite tudi kakšno strokovno pomoč, s pomočjo katere bo vse skupaj potekalo lažje in predvsem po pravilih. Obstaja kar nekaj nenapisanih pravil, katera so le še dodatna pika na i za uspešno optimizacijo. Med drugim je to strokoven prevod spletne strani v uraden jezik določene države na katere tržišču se spletna stran pojavlja, potreben je zakup gostovanja z lokalnim IP naslovom in vsekakor registracija domene na ciljnem trgu.
V kolikor si želite obiskane spletne strani, potem je optimizacija spletnih strani »must have«, ne glede na to na katerem trgu boste spletno stran postavili.